Vanliga frågor

  • Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
  • Hur sköter ni återbetalning efter retur?
  • Min återbetalning har fortfarande inte kommit?
  • Vad kostar frakten?
  • Hur lång leveranstid har ni?
  • När och hur får jag min orderbekräftelse & följesedel?
  • Varför är min order försenad?
  • Kan jag lägga en beställning utan att skapa ett konto?
  • Hur avbryter jag min order?
  • Kan jag spåra min beställning?
  • Erbjuder ni öppet köp?
  • Hur returnerar jag min produkt?
  • Hur reklamerar jag en produkt?
  • Min beställning har kommit men den är inte som jag förväntade mig. Vad kan jag göra?

Betalning

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Kortbetalning

Vi erbjuder kortbetalning med Visa, Mastercard eller American Express. 

Klarna

Vi använder oss av Klarnas kassa Klarna Check Out, där finns alternativen faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt.

Apple Pay & Google Pay

Det går även utmärkt att betala med Apple Pay och Google Pay som är snabbt och smidigt.

Hur sköter ni återbetalning efter retur?

Efter att ha mottagit och kontrollerat din retur kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om vi godkänt eller avvisat din återbetalning. Om du har godkänts kommer återbetalningen att behandlas inom ett visst antal dagar och kreditgränsen tillämpas automatiskt på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod.

Min återbetalning har fortfarande inte kommit?

Om du inte har fått någon återbetalning ska du först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid att officiellt utfärda en återbetalning. Om du har slutfört alla steg men fortfarande inte har fått någon återbetalning, vänligen kontakta oss på info@manicken.se.

Order & Leverans

Vad kostar frakten?

Leverans sker via Postnord och vi levererar endast inom Sverige. Vi erbjuder fri frakt vid köp över 399kr. Utförs ett köp under 399kr kostar frakten 49kr. 

Hur lång leveranstid har ni?

De flesta varorna vi skickar görs på beställning, men vissa varor finns redan i lager. För de varor som görs på beställning kan det ibland dröja längre då det tar tid att tillverka varan eller att vi har full kapacitet på alla våra 3D-printers. I de flesta fall är dock din beställning klar redan dagen efter och skickas direkt.

För beställningar på varor som vi redan har i lager (eller är redo att skickas) som vi mottagit betalning före klockan kl. 14.00 skickas från oss samma dag (gäller vardagar) och levereras inom 1-3 vardagar, förutsatt att Postnord håller sina lovade leveranstider.

Läs mer om vår fraktpolicy.

När och hur får jag min orderbekräftelse & följesedel?

När vi mottagit din beställning bekräftar vi beställningen och skickar automatiskt en orderbekräftelse till dig på den e-postadress du har angett. Läs noggrant igenom orderbekräftelsen när du får den, och kontrollera att orderbekräftelsen överensstämmer med beställningen.

Om du inte har fått din orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss på info@manicken.se ifall det skulle uppstå problem med din beställning. Kontrollera din emails skräppostmapp innan du kontaktar ifall orderbekräftelsen har vidarebefordrats dit.

Vi skickar ut din följesedel digitalt till dig på den e-postadress du har angett. Detta betyder att du ej kommer att få din följesedel i pappersform på grund av vår miljövision.

Varför är min order försenad?

Om leveransen av produkterna blir försenad ger vi dig information så fort vi har kunskap om orsak och eventuellt när leveransen kan ske.

Kan jag lägga en beställning utan att skapa ett konto?

Självklart! Du kan lägga en beställning som gäst utan skyldighet att skapa ett konto. Vi rekommenderar dock att du skapar ett konto om du vill kontrollera din beställningshistorik och spara dina varukorgvaror och betalningsuppgifter till nästa gång. Det är snabbt och enkelt att skapa ett konto. Besök bara https://konto.manicken.se och följ instruktionerna på skärmen.

Vi använder oss av ett nytt inloggningssätt som enbart kräver din email. Varje gång du loggar in så anger du bara din email och får sedan en engångskod som du skriver in för att bekräfta inloggningen. Inga fler krångliga lösenord, skönt!

Hur avbryter jag min order?

Det är bara en kort tid mellan det att du lägger din beställning och det att vi börjar behandla den. Om du kontaktar oss direkt efter beställning, via kontaktformuläret här, kan vi kanske avbryta din beställning innan den skickas. Om inte, skickar vi din beställning och sedan kan du returnera den till oss om du vill när du tar emot den.

Kan jag spåra min beställning?

Ja. Vi kommer att tillhandahålla uppdateringar i varje skede av din beställning, från det ögonblick du lagt din beställning, till utskick och leverans. I dina leveransbekräftelsemeddelanden får du en spårningslänk som du kan använda för att kontrollera status på ditt paket.

Reklamation & Retur

Erbjuder ni öppet köp?

Du har full ångerrätt i 30 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd. För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad).

Hur returnerar jag min produkt?

Du kan returnera din vara till oss inom 30 dagar efter att du mottagit den, så länge den är oskadad och oanvänd. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den samt att vi inte kan kompensera om det skulle komma bort. Observera att du själv står för returfrakten. Returkostnaden kommer automatiskt att dras vid återbetalningen av din order.

  1. Registrera din retur via kontaktformuläret här med ditt ordernummer.
  2. Du får en bekräftelse på att din retur är registrerad, samt vad returfrakten kommer att kosta. I mejlet hittar du bifogad retursedel/QR-kod. Denna ska du visa till närmsta PostNord ombud så hjälper de dig vidare med din retur.

Hur reklamerar jag en produkt?

Efter att du har tagit emot produkterna rekommenderar vi att du så snart som möjligt undersöker om leveransen motsvarar orderbekräftelsen, om produkterna har blivit skadade under transporten eller om produkterna annars har fel eller brister. Spara alltid kartongen för eventuell retur eller reklamation.

Kontakta oss så kommer vi gemensamt överens om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor. Skicka inte tillbaka felaktiga varor utan att ha varit i kontakt med vår kundtjänst först.

Min beställning har kommit men den är inte som jag förväntade mig. Vad kan jag göra?

I det sällsynta fall att din beställning kommer fram skadad eller felaktig, vänligen ta bilder på produkten i fråga och maila vår kundtjänst via kontaktformuläret här med detaljerna. Vi svarar inom 48 timmar. Om du bara av någon anledning inte gillar produkten, tar vi gärna tillbaka den som retur, förutsatt att den är i originalt skick.